You are currently viewing ست رنگ مبل – چطور با ست رنگ نمای زیباتری از مبلمان بسازیم

ست رنگ مبل – چطور با ست رنگ نمای زیباتری از مبلمان بسازیم

ایجاد یک طرح رنگی در خانه بسیار فراتر از انتخاب رنگ بوده و بسیار سرگرم کننده تر!شما میخواهید ایده های رنگی اتاق نشیمن شما به تدریج کامل شود ، یا اینکه سعی می کنید تمام پالت رنگ خانه خود را یک باره برنامه ریزی کنید ، هر اتاق یک طرح رنگ دارد. اگر بدانید که می خواهید از چه رنگی برای خانه خود استفاده کنید ، انتخاب رنگ مناسب بسیار آسان تر خواهد بود.

اگر به دنبال انتخاب پالت رنگ مناسب برای دکوراسیون خود هستید نکات ما در مورد نحوه انتخاب به شما کمک میکند.

چگونه می توانم یک طرح رنگ برای خانه خود انتخاب کنم؟

برای شروع انتخاب رنگ آماده هستید؟

 چند اصل در تئوری رنگ ، پالت شما را در کمترین زمان کامل می کند.

ایجاد پالت رنگ

 یک پالت رنگ برای طراحی خانه این قدرت را دارد که فضای اتاق را تنظیم کند و همچنین احساسات را برانگیزد. این می تواند فضای اتاق را گرمتر یا خنک تر ، بزرگتر یا کوچکتر کند. بسته به رنگ هایی که برای مبلمان ، دیوارها ، پوشش پنجره ها و… انتخاب می کنید ، می توانید تعادل ، هماهنگی ، وحدت یا تأکید ایجاد کنید.

https://www.instagram.com/p/CNnRzF1pZoj/چه رنگ هایی برای شما جذاب هستند؟

 آیا می خواهید اتاق محل استراحت و آرامش باشد؟ یا بیشتر برای سرگرمی و تعاملات اجتماعی مورد استفاده قرار خواهد گرفت؟ آیا شما باید سعی کنید اتاق را بزرگتر و بازتر نشان دهید؟ یا لازم است اتاق را کوچکتر و دنجتر نشان دهید؟ از این سوالات به عنوان نقطه شروع استفاده کنید تا معنی دارترین ایده های رنگ اتاق نشیمن را برای شما جمع آوری کند.

سرد در مقابل رنگ های گرم

یکی از اولین انتخاب ها در تزئین این است که تصمیم بگیریدکه رنگ های گرم و یا سرد را ترجیح می دهید. درست یا غلطی وجود ندارد ، زیرا بحث در مورد رنگ های گرم در مقابل رنگ های سرد به یک موضوع ترجیحی برمی گردد. اگر روی این موضوع بیشتر مطالعه کنید برخی از اطلاعات در مورد رنگ های گرم و رنگ های سرد و نحوه استفاده از آنها می تواند به شما کمک کند تا انتخابهایتان را محدود کنید.

رنگ های گرم: رنگ های گرم از رنگ های اصلی قرمز ، نارنجی و زرد گرفته شده اند. احساس گرمی را به یاد می آورد که عناصر آتش مانند خورشید را یادآوری می کند. رنگهای سرد: رنگ های سرد از رنگ های اصلی بنفش ، آبی و سبز گرفته شده اند. یک احساس خنک را به یاد می آورد که یادآور عناصر زمین مانند آب یا سبز است

با استفاده از چرخ رنگ

ما از یک چرخ رنگ برای توصیف تمام رنگهای طیف استفاده می کنیم. چرخ رنگ را می توان به دو نیمه تقسیم کرد. همانطور که در شکل سمت راست می بینید ، این چرخ رنگی دارای 12 رنگ است ، در سمت راست رنگ های گرم و در سمت چپ دارای رنگ های سرد است. در زیر چرخ رنگ ، رنگ ها به قطعات تقسیم می شوند.

چرخ رنگ

رنگ های گرم و سرد​

رنگ های گرم از رنگ های اصلی قرمز ، نارنجی و زرد گرفته شده اند. احساس گرمی را به یاد می آورد که عناصر آتش مانند خورشید را یادآوری می کند. رنگهای سرد: رنگ های سرد از رنگ های اصلی بنفش ، آبی و سبز گرفته شده اند. یک احساس خنک را به یاد می آورد که یادآور عناصر زمین مانند آب یا سبز است

رنگ های گرم چیست؟

رنگ های گرم روی چرخ رنگ

رنگ های اصلی گرم روی چرخ رنگ قرمز ، نارنجی و زرد است. رنگهایی که فقط از مخلوطی از این رنگها تشکیل شده اند ، بدون هیچ گونه اختلاف ، رنگهای گرم هستند. رنگ های دیگر ، مانند سرخابی با درصد بیشتر آبی ، مانند یک رنگ گرم به نظر می رسند اما در واقع یک رنگ سرد هستند.

یک چرخ رنگی گرم

اگر بخواهیم یک چرخ کاملاً گرم رنگ بسازیم ، رنگ اصلی آن حاوی قرمز ، نارنجی و زرد است که دارای مخلوط بیشماری از این سه رنگ است.

https://www.instagram.com/p/CN0LpyAp_Ic/آیا قهوه ای رنگ گرم است؟

از آنجا که رنگ قهوه ای یادآور رنگ چوب است ، رایج ترین رنگ در مبلمان قهوه ای است. در حالی که قهوه ای به خودی خود خنثی تلقی می شود ، اما اغلب با رنگ های گرم دسته بندی می شود زیرا آنها را به خوبی تکمیل می کند. همچنین هنگامی که قهوه ای با یک پایه گرم مخلوط شود ، “قهوه ای گرم” می تواند تعصب رنگ گرم داشته باشد. “قهوه ای گرم” معمول قهوه ای است که همزمان با قرمز ، نارنجی و زرد رنگ پاییزی استفاده می شود

رنگ های گرم و گیرا

هلویی: هلو گاهی با ترکیب همه طیف های رنگ گرم ، هلو می تواند خوش سلیقه و جذاب باشد

صورتی: صورتی اگر با سلیقه به شکل ملایم تری استفاده شود ، صورتی می تواند عبارتی جسورانه باشد که می تواند همزمان پرانرژی و جذاب باشد.

طلایی:  تیره تر از زرد استاندارد ، زرد طلایی یا حتی خردلی احساس گرما را ایجاد میکند

سفید: در حالی که سفید رنگ کاملاً خنثی است ، اما یک رنگ سفید خامه ای و گرم در شرایط مناسب می تواند از جذاب ترین رنگ های گرم باشد

نارنجی: نارنجی در خالص ترین شکل بیشتر از رنگ نارنجی خالص رنگ کدو تنبل دارد. این رنگ می تواند برای پاییز عالی باشد.